JOM JOIN KITA : GOLDEN-DREAM PROGRAMME 2016

Tuesday, 25 October 2011

TIP MINDA-JUTAWAN 15: KENAPA SUSAH SANGAT NAK "CLOSE"?

Untuk sukses bisnes MLM, anda wajib mengetahui, memahami, menguasai dan melaksanakan gerak-kerja 5S iaitu 3S paksi penting meliputi (a) komunikasi dan kemahiran memasarkan atau menjual produk (ilmu produk), (b) komunikasi dan kemahiran melajukan proses penajaan (prospecting) untuk menyertai bisnes (ilmu bisnes MLM rangkaian) dan (c) komunikasi melakukan tindakan selepas menjual atau menaja, samada menjadi pelanggan setia, perkenal prospek-potensi atau bisnes MLM (sistem latihan kepimpinan dan keusahawanan).  
                    Perlu diingat kemahiran menjual terletak kepada kemahiran anda untuk melakukan presentasi produk, "The Killer Product" dan demo-produk.  Bertindak secara berulang-ulang akan menjadikan anda mahir.  Kemahiran menaja terletak kepada kehebatan anda melakukan presentasi pelan pemasaran (Projek I-Kiss Power2u) yang direka-cipta dan dibentuk atas keseragaman dan kemahiran melakukan tindakan selepas menjual atau menaja (follow-up-services) akan menjadikan rangkaian anda semakin berkembang.  Semuanya bermula dengan 1Keberanian, iaitu "cakap-cakap-cakap", jangan berhenti sebab "bekerja tanpa henti hasilnya juga tanpa henti" itulah hebatnya bisnes MLM.
                     2S paksi penting meliputi (a) schooling (Hai-O OPEN UNIVERSITY), sistem dan (b)strategy meliputi bagaimana mahu bertindak dengan sistematik dan berkesan.
MASALAHNYA kebanyakan PEMIMPIN2 kita, gagal memiliki TOOLS mengenai ilmu pengetahuan produk, ilmu pelan pemasaran, dan sistem.  Tak percaya, semak diri masing2 dan pastikan apa yang kita ada, rakan-kongsi wajib anda maka, apabila kita tiada, apatah lagi rakan kongsi semuanya TIADA. AMIN.

Monday, 24 October 2011

TIP MINDA-JUTAWAN 14 : KEMAHIRAN MENAJA?

Bagaimana hendak meningkatkan kemahiran berkomunikasi dalam membina hubungan? bagaimana hendak meningkatkan kemahiran mengenai ilmu produk atau pelan pemasaran?  Jawapannya cukup mudah, senaraikan prospek-potensi seberapa ramai mungkin, dan sentiasa bertambah setiap hari.  Dan pastikan set perjumpaan setiap hari contohnya, sehari berjumpa dengan 3prospek-potensi untuk membuka peluang bisnes dan apa yang diperkatakan sama cuma prospek-potensi berbeza.  Dengan setiap hari berjumpa prospek, bermakna anda sedang membina hubungan dan meningkatkan kemahiran berkomunikasi.  Melalui perjumpaan ini, anda sudah mula menekankan kepentingan produk dan pelan pemasaran yang akan membantu mengubah kehidupan menjadi lebih cemerlang.  HARI2 ULANG BENDA YANG SAMA AKHIRNYA ianya menjadi BUDAYA DALAM BISNES ANDA.   AMIN.

Popular Posts

SENARAI POPULAR-POST